image

image

Wednesday, August 29, 2012

Pengalaman menyambut aidil Fitri 2012

Berikut adalah pengalaman saya menyambut Aidil Fitri 2012

Saya bertolak ke Perlis dari shah alam pada Khamis pagi, perjalanan selesa dan sampai ke Kangar jam hampir 5 petang, terus ke Hospital Besar Kangar, menziarahi Abang sepupu - dulu dia lah yang membesarkan saya - seterusnya saya menghubungi GURU - bantulah aktifkan diri pesakit - IMD - satelah di aktifkan, barulah dapat ia tidur, lelapkan mata.
abang sepupu saya ni hampir 70 tahun - masuk hospital hari rabu, Alhamdulillah Khamis kami dapat aktifkan diri jatinya - satelah tu kami pandukan dia Ingat dalam hati ( Allahu).
SUBHAN Allah - jam 445pagi hari raya - usianya tepat 70 tahun, dia hembus Allahu Allah terakhir.
Saya sampai di katilnya, anak-anaknya redha pemergiannya - MUDAHlah perjalanan akhirnya, walaupun pada aidil fitri, kerjasama pihak bertanggungjawab, di mudahkan Allah, subhan Allaah
bagi maksud untuk orang ziarah, dia di kebumikan jam 2 petang, selepas solat zohor. tak ada perkataan buruk, memang dia jenis memanjangkan silatur rahim, subhanallah hanya Allah Maha Hidup, tidak mati mati. SUBHANALLAH

Selepas semua kerja tu, baru sambut aidil fitri, pergi rumah saudara lain, di jamu makan Laksa, alhamdulillah. Saya meneruskan kerja menyampaikan kebenaran IMD untuk elak penyakit

Seterusnya, Kami berjaya aktifkan lagi 6 orang dari kalangan sepupu saya. Ada yang di aktifkan pada petang hari, malam hari, ikut kesesuaian kehendak dan kemahuan yang mengingini.

Dan yang terakhir di aktifkan ialah pada hari sabtu- jam 6 pagi selepas solat subuh
demikianlah ya, IMD bukan dari perbomohan, atau kedoktoran, yang ada ketentuan masa. Inshallah bantaun pada bila bila dapat di berikan inshallah, namun semua itu melalui, jarak jauh

Inshallah ya, sekadar itu dapat di ceritakan
hanya sedikit coretan apa yang di alami di aidil fitri kali ini

subhanallah

No comments:

Post a Comment