image

image

Sunday, September 25, 2016

Saja Saja

adalah Muhammad SAW itu, tiada lah Ia berkata melainkan wahyu belaka, ini adalah petunjuk Makrifat

kalian boleh pusing ayat ayat tentang itu, samada kita hanya bayangan Allah, tetapi ditakuti kamu perasan sahaja, sebaliknya masih jauh perjalanan kamu, kerana pada zaman selepas Muhammad SAW itu, tiada lagi WAHYU

لا إله إلا الله Berserahlah kepada Allah

sudah sampai, bila Allah Hidayahkan mu
sudah me RASA, jangan mengaku ngaku
sendiri mengalami, Percaya dan Bergantung Harap kepada Allah
Perasaan kamu senantiasa Ingat Allah
Pemikiran kamu menauhidkan Allah
Pekerti kamu seperti AlQur'an

Jangan lah Lisan mendahului sekalian yang lain, itu sudah syirik
" Mengapa kamu berkata kata, tetapi tidak mengamalkannya"

Binalah diri mu
Dan Ahlimu, kaum kerabat mu
sampai kamu dapat Memelihara, Janganlah sekadar seperti sekumpulan haiwan memelihara kumpulan mereka, Manusia adalah TERBAIK
bisa jatuh menjadi lebih hina dari segala haiwan yang melata

Jaga dirimu
Jangan Perasan
Binalah perasaan
Bila Percaya, hendaklah Mendirikan solat, Hendaklah Berpuasa, dan Ikuti dengan berbuat kebaikan, sehinggalah menjadi Sunnah dalam kehidupan mu, semuga amal kamu bisa masuk ke hatimu

Yang Maha Kuasa hanya Perlukan ZIKIR
Kitalah kena mulakan
Bila Ikhlas dirimu, dapatlah Kebaikan Hidayah NYA

dan yang Munafik dan Kafir itu
Sama sahaja, samada kamu sampaikan atau tidak menyampaikan, tiada perubahan, mereka tidak mahu berHijrah

namun Sesiapa yang DiHidayahkan Allah
Tiada sesiapa dapat menyesatkannya

Dan barangsiapa yang sesat oleh pilihan sendiri, Tiada yang dapat menghidayahkannya

dan Pewaris Nabi saw tu adalah mereka yang Berakhlak Mulia, seperti AlQur'an, mengamalkan sunnah Rasulullah saw dan sunnah khulafak arrasyidin, tak terlibat melakukan Bidaah, pemikiran menauhidkan Allah

bila kita abaikan AlQuran, sendirinya kita tak jumpa, itu yang dinamakan Kitab AlQuran itu sebagai Kitab Hidayah
  
SubhanAllah

Thursday, September 8, 2016

Ulangan - Rahsia Diri - Ilmu Merawat Diri - SETTLE masalah

Ilmu Merawat Diri

Alhamdulillah 
Ilmu merawat diri 
ini DIJAMIN TIDAK TERKELUAR DARI AKIDAH, SUNNAH, TIDAK MEMAKAI JIN ATAU MAKHLUK HALUS ATAU MEMAKAI BARANGAN, SEMUANYA SUDAH ADA PADA DIRI KITA - PENAWARNYA.

Sesungguhnya di dalam diri kita ini ada bermacam macam organ saperti yang dapat dilihat dengan mata kasar saperti jantung, hempedu, limpa, hati, pankreas, usus, otak, paru paru, buah pinggang dan lain lain. Semua organ organ ini adalah sebahagian dari komponen yang bekerja didalam diri kita.

Jika salah satu organ ini tidak berfungsi dengan sempurna maka kita akan merasa sakit.Antara komponen yang tidak nampak dengan mata kasar kita adalah “ROH” .Sesungguhnya roh ini besar sekali peranannya kepada tubuh kita.
Roh ini menguasai semua komponen yang ada didalam diri kita  contohnya pencernaan makanan, pengaliran darah keseluruh tubuh badan kita, pemikiran, pergerakan anggota tubuh badan, pendengaran, penglihatan, penciuman,perasaan, rasa dan yang belum berbentuk ke sifat/ujud.
 
PERMASAALAH HIDUP YANG BIASA KITA HADAPI

Berikut adalah permasalahan hidup yang biasa kita hadapi dan INSYAALLAH dengan cara ILMU MERAWAT DIRI ini  akan dapat membantu anda mentranformasi diri anda kearah kesejahteraan dunia dan akhirat. (Apabila kesihatan diri anda baik, jiwa anda tenang dan ada kedamaian dalam diri anda barulah  mudah anda melakukan amal ibadat .)

1                  Masalah Rumahtangga
1 Adakah anda dan pasangan anda sering bertelingkah walaupun disebabkan masaalah yang kecil.
2  Adakah anda sering merasa marah atau benci bila melihat pasangan anda
3 Adakah pasangan anda panas baran dan terlalu sensitive
4 Adakah isteri anda sukar hamil atau kerap keguguran atau kandungan hilang, datang haid sakit
5 Adakah anak anak anda bermasaalah dari segi social,moral, pelajaran,perhubungan sesama insan
   
2            Masaalah Pekerjaan
1 Adakah anda bermasaalah ditempat kerja, kurang minat bekerja, malas dan bertangguh dalam urusan kerja
2 Adakah Anda tidak disukai rakan rakan sejawat tanpa anda ketahui sebab sebabnya
                 3 Adakah Anda sudah lama bekerja tapi masih di  tahap yang sama walau pun rakan anda  sudah naik pangkat
      3             Masaalah Gangguan pada diri
 1 Adakah anda selalu terasa berdebar debar dan mudah terperanjat
 2 Adakah anda selalu terasa was was, keraguan dalam hati atau fikiran dan selalu berubah fikiran
3  Adakah anda selalu terasa malas, letih ,lemah dan mengantuk dan terasa hampir pitam
4 Adakah anda selalu bermimpi berjumpa binatang buas saperti ular, harimau,buaya dan mimpi buruk
5  Adakah anda sukar tidur diwaktu malam, apabila terjaga susah nak tidur kembali
6 Adakah anda terasa sejuk pada kaki,bisa tulang, lutut dan badan terasa seram sejuk
7 Adakah anda selalu terasa lapar dan makan banyak tapi badan anda kurus
8  Adakah anda seorang yang panas baran
9  Adakah anda selalu terasa sakit kepala, migrane
10 Adakah anda mengalami kemurungan, gila babi, sawan
11Adakah anda sukar mendapat jodoh,berkawan tapi sekejab sahaja    

    4            Masaalah Kesihatan
 1 Adakah anda mempunyai ibubapa atau saudara mara anda yang mengalami masaalah kesihatan dan terlantar sakit walaupun sudah berubat secara moden dan tradisional

 2 Adakah anda mengetahui bahawa anda,ibu bapa atau saudara mara anda memiliki saka/ gangguan atau penyakit ganjil yang berkaitan denganya.

3 Adakah anda sudah berubat dengan pelbagai cara, tapi masih mengalami masaalah kesihatan yang sama
4 Adakah anda menghidapi penyakit penyakit saperti kanser, leukemia dan sudah berubat secara perubatan moden dan ingin mencuba cara penyembuhan dengan ilmu merawat diri 
   5             Masaalah Keselamatan diri dan Harta
 1    Adakah anda bimbang dengan masaalah jenayah saperti rompak, ragut, rogol dan lain lain

 2    Adakah anda telah mengambil langkah sewajarnya melindungi harta benda anda dengan peralatan elektronik yang canggih dan ingin menambah dengan cara ilmu pelindung harta

 3    Adakah anda sudah memiliki ilmu pelindung diri dari perbuatan sihir manusia, bukan dengan memakai tangkal, azimat atau wafak. Pada diri kita Allah telah memberi ilmu pelindung diri (bukan dampingan atau khodam)
                       
6             Masaalah Perniagaan
1Anda berniaga tetapi dagangan anda tidak laris walaupun barangan anda sedap, berkualiti dan seolah olah pelanggan anda tidak Nampak premis perniagaan anda
2Anda ingin memajukan perniagaan anda dengan cara yang diredhoi Allah.


KESIMPULANNYA

Kesimpulannya diatas permasalah anda seperti diatas dan anda ingin mentranformasikan diri anda ke arah kesejahteraaan dengan cara Rawatan Alternatif cara Islam yang dijamin tidak terkeluar dari akidah, sunnah, tidak memakai barangan, khodam, jampi mentera dan tiada pantang larang hanya dengan cara ILMU MERAWAT DIRI, kami sedia membantu anda jika anda berminat dan ikhlas untuk memilikinya:

Yang ada didalam diri kita ialah tenaga/energi zat api, zat elektrik.Zat zat ini akan berbentuk kesifat/ujud setelah kita aktifkan.Untuk mengaktifkannya adalah dengan kaedah-kaedah yang telah diajar oleh guru mengikut kaedah kaedah atau jadual tertentu. INSYAALLAH KAMI AKAN TUNJUKAN KAEDAHNYA PADA ANDA.

inshallaah 

Wednesday, August 24, 2016

Upaya

Menjadi manusia tidak kah teringat, bahawa Allah menciptakan manusia sebagi Ciptaan Allah yang Terbaik, dan sekumpulan manusia selalu menyatakan, Allah Kuasa makhluk tak berkuasa

Jika tiada Kuasa bagaimanakah dapat menjadi Khalifah Allah dibumi

لا إله إلا الله
Tiada ilah kepercayaan melainkan Allah
Tiada kuasa pada makhluk kecuali bersama Allah
Tiada hak menciptakan sesuatu kecuali bersama Allah

 لا إله إلا الله
Bagaimanakah fikiranmu, apakah ada yang lebih berkuasa daripada Allah
Adakah sesiapa yang dapat menewaskan Allah
Dapatkah kamu melarikan diri daripada MAUT, inilah cabaran kuasa jika sesiapa mengaku Ada kuasanya

  لا إله إلا الله
Ucapan paling tinggi nilainya, seisi dunia di timbang berbanding ucapan itu, lebih berat timbangan   لا إله إلا الله


Ilmu  Tauhid itu keutamaan
  
Kegagalan dan kelalaian kita belajar Tauhid, lalai Ilmu Fardhu Ain, itu yang akan menimbulkan berbagai masalah dalam menghadapi hidup didunia ini

Tarikan keduniaan melalaikan kita tanpa sedar
Orang alim tersohor pun terlibat keduniaan tanpa sedar, SubhanAllah

 لا إله إلا الله
Nafi dan isbat

Menafikan selain Allah itu Lemah
Keyakinan masing masing tergantung padanya
Ubahlah haluan jika belum dapat Yakin
Keupayaan kamu, atas Usaha dan Ikhtiar kamu mahukah Pelajarannya
Jika kalian sudah cuba, namun sukar untuk berjaya, jika mahukan bantuan, insyaAllah ada bantuanNYA

Silakan e-mail


 nuranugerah@hotmail.com
atau

wassup 0192368789

Jangan putus harap kepada ALLAH, InsyaAllah

Saturday, August 6, 2016

Salah Didikan, dan Silap Faham

Islam menyatakan, sekiranya sudah berakal baligh, patutnya bertanggungjawablah
Islam itu untuk yang mahu berfikir
Sebab itulah awal kehidupan itu sepatutnya mengenal Allah
Dan sebab itulah di wajibkan ke atas Umat Islam, menuntut Ilmu, iaitu Fardhu Ain,

Salah mendidik jika menyuruh, Baca baca ayat, kerana sepatutnya adalah, mengambil pelajaran daripada ayat ayat Allah, sekiranya tahu mengambil Pelajaran, Dapatlah mengingat Allah dalam segala Perkara, benarlah kata kata, cukuplah Allah kepadaKu

Sebab itulah kepada Ahli Zikir itu memberikan Petua Petua kepada penuntut Ilmu
Agar dapatlah penuntut mengamalkan, petua petua yang diberi, dan itu memungkinkan kemudahan dan bahagia

Petua petua itulah Ilmu yang tersedia, dapatlah hidayah taufik, beramal
Sedarlah hendaknya, dalam masa mengaji, dalam masa menuntut Ilmu, ambillah Pelajarannya

Begitu Darjat paling atas dalam hal mengingat
Mengingat Allah dalam hati itulah terbaik
Mengingat Allah itu adalah Besar Perkaranya

لا إله إلا الله

Jika sudah tercapai dirimu, sudah dapat Hidayah Allah, mengingati NYA, semuga kamu mendapat kebaikan, kemudahan dan keselamatan, itulah yang terbaik

Selain daripada itu adalah kelemahan, kerana Allah tidak memandang zahir pakaianmu, zahir perkataanmu, zahir perbuatan kamu, tetapi Allah melihat kedasar hatimu

Jauhi sifat munafik
Jangan suka nak menunjuk nunjuk
Jangan suka nak mengaku ngaku

Tundukkan pandangan
Satelah berilmu jadilah resmi padi, semakin berisi semakin menunduk

Semuga dapat melihat apa yang menjadikan Salah Didikan
Semuga dapat membetulkan kesilapan fahaman
Begitu semuga Hidayah Allah mencari dirimu yang Ikhlas
InsyaAllah

Thursday, July 14, 2016

Rawatan dan Penyelesaian Masalah

Kepada sekalian manusia
Allah adalah Tuhan sekalian makhluk, samada Manusia atau Jin
Kerana itulah, Kalimah yang Paling Tinggi Nilainya adalah - لا إله إلا الله
Kepada yang mengaji Ilmu Fardhu Ain  tentu mengetahui, Nafi dan Isbath
Kita menafikan, selain Allah itu Lemah, dan yang Maha Kuasa adalah Allah
Dengan itu akan nyahlah dari kehidupan kita, masalah dan Penyakit
Begitu di anjurkan agar mengaji Tauhid

Kepada selain Umat  iaitu Bukan Islam, Kepada Allah jualah tempat meminta pertolongan
Allah lah Tuhan daku, juga Tuhan kamu sekaliannya

Rawatan kami tiada mengenal kamu siapa, samada kamu muslim atau bukan, segalanya adalah Makhluk Allah, Tak patut di takuti kerana kami tidak menggunakan Jin, Syaitan, Bunian, dan tiada pengeras kami minta,

Allah ciptakan manusia secara Terbaik, bagai lembah yang di sukai, ada bukit bukau yang meninggi, dan tiada sesiapa yang sama, masing masing adalah entiti sendirian, SubhanAllah
Jangan lah buang buah dada kerana kanser, sebetulnya kena buang penyakit
Janganlah kerana Barah Rahim, merosakkan Rahim kamu, sebetulnya kena buang penyakit
TAK PERLU BEDAH
Apakah kalian tidak Percaya dengan kuasa Allah?
Apakah Kalian tidak Percaya sama kuasa Allah?

Jika kalian tidak dapat melakukan sendiri, bertanyalah dengan Ahli Zikir
Wali Wali Allah itu tiada kegusaran

InsyaAllah
Ada kaedahnya, yang boleh kalian pelajari
Hanya saja mahar pelajaran itu adalah RM177.00
Dan ilmu ini kami namakan sebagai Ilmu Merawat Diri
Pembuka Jalan kepada yang meminati Ilmu Tauhid
Pembuka Jalan menuju Ikhlas

Tidak kira lah anda siapa jika ada kehendak hendak menuntut ilmu, kami persilakan
Tidak kiralah apa maslah kalian, Kami dapat memberikan kaedah menyelesaikannya
Tidak kiralah apa penyakit Kalian, kami ada cara menyelesaikannya

Jika kalian sudah pergi ke sana kemari, banyak sudah berhabis duit, tenaga, dan segala, jangalah
berputus asa dari Rahmat Allah

Boleh datang jumpa kami
Bertemu itu satu keperluan
adalah sunnah yang sudah ditauladankan

Boleh lihat ke sini:  http://rawatanalternatif-nuranugerah.blogspot.my/
Boleh whassup 0192368789

Yakinlah ALLAH

Wednesday, June 8, 2016

Fikir kan

Jika kamu belum mengetahui, Bertanyalah kepada Ahli Zikir, iaitu yang hidup hatinya mengingat Allah

Apacaranya kamu hendak kenali?

Allah akan memperkenalkan kamu - jika kamu berjalan kepada ku, AKU lebih pantas mendatangi mu, Demikianlah kehidupan orang yang membantu Kerja Allah - Ahli Zikir

Janganlah dirimu meletakkan HAD - kamu di seru untuk bersangka baik -
Jangan jadi Bodoh Sombong, bila ada orang alim masuk ke daerahmu, kamu tak dapat bersamanya

Bodoh sombong mengaku ngaku, Makrifat, dan Mengetahui, namun sekadar Persangkaan,
demikian Lagak Iblis

Make sure you know what to do, do it Right the first time


Kisah Islam


Tatkala di bacakan Iqra - dijawabnya - aku tidak tahu,
satelah dipeluk tubuhnya dgn erat, dikatakan yg memeluknya itu,
IQRA bismi Rabbi al lazi kholaq
IQRA bersama RABB dengan Ketulusan HATI, agar dapat Hidayah Memahami

Allahommasolli'ala Muhammad

FAHAM itu Hidayah Allah apabila ILMUnya itu Kebenaran Yg SUCI
begitulah AlQuran itu Kitab tanpa Keraguan, begitu SUCI, kitab yang menjadi Petunjuk sesiapa yang mahu bertaqwa


NAFSU itu mengupayakan Faham apabila ILMUnya itu sekadar Keduniaan,
disinilah tipu daya syaitan berperanan, dan kerana itulah yang begitu akan terbawa bawa kesesatannya

Dan Nafsu daripada Bisikan Syaitan itulah akan menjadikan peribadi itu melakukan Bidaah, Mengaku ngaku dia lah yang lebih baik, dan berbuat sombong seperti Iblis


Kedua dua keadaan itu, mungkin dialami oleh setiap Peribadi
Demikianlah jika hatimu, Keras, akan Mati, tak akan memperdulikan dirimu, terjauh dari Hidayah Allah,


Jadikanlah dirimu diri yang mahukan kebaikan, maka Allahmu akan berikan kamu kebaikan, insyaAllah

Monday, April 25, 2016

Kenal Diri dan Kenal Allah

Mari kita melihat ayat AlQuran surat ke 13; ayat 11 - satu ayat ini mengandungi 3 bahagian

1.  Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah.

For each (such person) there are (angels) in succession, before and behind him: They guard him by command of Allah. 

2. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.
Verily never will Allah change the condition of a people until they change it themselves (with their own souls)
 
3. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.
But when (once) Allah willeth a people's punishment, there can be no turning it back, nor will they find, besides Him, any to protect. 
(Ar-Ra'd 13:11)


Pertamanya, di setiap ruang kosong sebesar tapak kaki, tafsirnya ada malikat malaikat yang membantu manusia. waktu kecil dulu kita belajar tentang Malaikat Pencatat Amal, di kiri dan kanan manusia, namun pada ayat ini pertamanya Allah memberitahu Malaikat sering membantu Manusia dalam upayanya, hanya saja kita samada Sedar atau Tidak
Jika Kenal dirimu, begitulah akan Sedar dirimu, makhluk yang ber Gerak atau Diammu, adalah daripada apa yang Allah Ciptakan

Keduanya, Allah tidak mengubah sesiapa pun menjadi Jahat, kerana setiap manusia lahir dalam Fitrah Kebaikan, dan bagi yang menyatakan mereka sudah tiada kehendak, itu adalah persangkaan sahaja, kerana ayat inilah menerangkan, bila jika dirimu tiada kehendak, Allah tidak mengubah apa apa. Bahawa diri kamulah sepatutnya ada Ilmu dan kemahuan menjadi Baik, barulah Allah gerakkan Ciptaannya ke arah itu, Hauqalah berjalan terus, Demikian jika benar kamu mengenali dirimu

Ketiganya, menunjukkan kuasa Allah yg absolute, jika Allah hendak berbuat sesuatu, Tiada sesiapa dapat membantah. Demikianlah  menolak kefahaman yang menyatakan Allah itu tidak berkuasa.

Daripada keterangan tersebut dapatkah kalian melihat dirimu, masing masing patut ada kehendak, agar Allah merubah dirimu ke arah yang kamu mahu - dan jika berkehendak berbuat kebaikan itu tentu lebih layak, lebih mulia, itulah dinamakan Muhammad saw itu untuk menyempurnakan Akhlak yang Mulia

Semuga dapat menilai diri masing masing, Kenalilah siapakah kamu, Pemimpin, maka pimpinlah dirimu, masing masing, serta peliharalah kaum keluarga kamu, kaum kerabat kamu, insyaAllah
 Dan Ingatlah Allah, Kuasa nya tiada Terbatas, tidak tercapai akal fikir mu

SubhanAllah wahdahu laa syarikalah
 
.