image

image

Sunday, July 9, 2017

Cerita Ceriti MAK ri FAT

aku nak Puasa berterusan
aku pulak nak duduk masjid ajalah, beribadah berterusan
aku pun sama, tak mahu menikah lah, kacau nak beribadah

3 sahabat, memikirkan, tentang diri masing masing, untuk Beramal Ibadah

Tetapi kan
hari itu ada yang tanya
Jika ALLAH itu Maha Kaya, dan Tidak Memerlukan apa apa dari MAKHLUK, kenapa perlu ZIKIR kepada ALLAH

ALLAH juga telah menyampaikan PESAN
Apa jua yang kamu lakukan, adalah Untuk dirimu

Jika kamu berbuat Kebaikan, Kebaikan itu akan Menyertai kamu, orang pun akan baik kepada kamu, sebab itulah, Dalam Gereja di RUSIA, nampak dan memperkatakan, amalan kebaikan yang MUslim melakukan

Jika kamu berbuat Kejahatan, ia akan kembali menghantui diri kamu

kemudian Ingatlah SIRAH RASULULLAH

ehhh, aku pun manusia seperti kamu
aku beribadah, dan aku menikah
aku berpuasa dan aku berbuka, aku berprivacy dalam rumahku


Habis tu aku nampak kamu ada berpuasa berterusan dua tiga hari



OHHHH ITU
ALLAH BAGI AKU MAKAN

No comments:

Post a Comment