image

image

Friday, April 29, 2011

sum PAH lak nat

(Sifat-sifat Nabi Muhammad itu telahpun diterangkan dalam Kitab Taurat tetapi orang-orang Yahudi tidak juga mempercayainya, maka)

bandingan orang-orang (Yahudi) yang ditanggungjawab dan ditugaskan (mengetahui dan melaksanakan hukum) Kitab Taurat, kemudian mereka tidak menyempurnakan tanggungjawab dan tugas itu, samalah seperti keldai yang memikul benda Kitab-kitab besar (sedang ia tidak mengetahui kandungannya).

Buruk sungguh bandingan kaum yang mendustakan ayat-ayat keterangan Allah; dan (ingatlah), Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada kaum yang zalim.
(Al-Jumu'ah 62:5)


Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai orang-orang yang beragama Yahudi, kalau kamu anggap bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendakkan mati (dengan meminta kepada Allah supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!" (Al-Jumu'ah 62:6)



Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendakkan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa yang mereka telah lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim itu. (Al-Jumu'ah 62:7) |


Katakanlah (wahai Muhammad): "Sebenarnya maut yang kamu melarikan diri daripadanya itu, tetaplah ia akan menemui kamu; kemudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata, lalu Ia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya)". (Al-Jumu'ah 62:8)


apabila keterangan kebenaran di permain mainkan
itulah timbul, cabaran, mintalah agar di matikan sekarang juga
semuga bila dan MATI, jelas lah apa yang di perbalahkan di dunia ini
bila MATI - Allah akan perlihatkan kebenaran

SUMPAH LAKNAT
adalah sumpah seorang manusia melayu
yang hendak membuktikan PERTUDUHANNYA
dengan berkata; "Jika dirinya hanya memfitnah, tidak BENAR, beliau sanggup di panah PETIR"

Kita ambil contoh, ayat sumpah dalam masjid sentul jumaat 29 april 2011
"A'uzubillahi minal syaitanirrajim. Bismillahirahmanirrahim. (Mengucap 3 kali). Pada hari ini, 29 April 2011, dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, saya ........... berikrar dan bersumpah seperti berikut: A'uzubillahi minal syaitanirrajim, wallahi, wabillahi, watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan ........... berada dalam paparan video yang dirakamkan pada 21 Februari 2011. ............. adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah, maka Allah akan melaknat akanku."

maksudnya, dia sudah menyerahkan kepada Allah lah
agar menunjukkan, kebenaran itu

{ dari segi TAUHID - jika kamu kumpulkan manusia dan jin semuanya, untuk menjatuhkan maruah seseorang, tak akan berlaku jika tanpa Izin Allaah. Sekiranya Allah hendak menjatuhkan maruah seseorang, tak ada sesiapa pun yang mampu menahan, atau menutupnya}

sekiranya LEMAH TAUHID - maka lemahlah pemahaman tentang apa saja yang berlaku di hadapan kita. dan mudahlah SYAITAN memperdaya. juga NAFSU kamu akan setuju. nampak Indahnya amalan mu itu. SUBHANALLAAH

TAUHID menuntut diri berani
beranikah untuk MATI sekarang, jika memang BENAR lah kamu

TAKUT mati itu sifat MUNAFIK
sebagai contoh, bunyi guruh, petir , dia menutup telinga, sebab takut dengannya

semuga kebenaran itu muncul dalam diri masing masing,
Inshallah
Subhanallah

No comments:

Post a Comment