image

image

Monday, August 17, 2009

Pesanan....Fikirkan......

Manusia yang dapat GURU mursyid tu, sama macam wali, dan wali wali Allah yang lain itu, tak jumpa dengan dia, sebab, masing masing sama taraf, sama tugas, lagi pula wali yang dah meninggal dunia, tak akan balik ke dunia, kerana dunia ibarat bangkai.
yang ada manusia dakwa jumpa wali ( orang tu dah meninggal dunia) itu adalah jin, yang menyerupai orang yg telah mati tu.
sebab itu, jangan tersalah pilih guru..... ada ramai yang berdamping dengan jin, ada yg sedar, dan ramai yang tidak sedar. Cubalah tanya someone, such as, dr harun din,atau amran kasimin ke, dia deal dengan siapa, sewaktu melakukan tugas .........( rawat pesakit , ubah jin )
ada bekas Imam di perak, gurunya di kedah, guru wali di atas puncak gunung jerai, tanpa sedar dia bermain main dgn jin, di sangkanya Guru mursyid.
itu orang ada ilmu syariat tu, pun masih terpedaya..........
ingatlah yang Allah idak memandang pakaian zahir, tetapi mengetahui apa yg di kandung dalam hati.
bila ada ILMU, dunia ini FREE sahaja, demikianlah kata kata Orang yg mengetahui yang berjumpa dgn Mursyid, yang dirinya ( belum pergi dah balik, belum tanya dah jawab, di panggil menyahut, di pegang terasa )
Hidup macam manusia lain, berkahwin, dan bekerja, tetapi bukan dia kerja utk cari duit, sebaliknya duit datang cari dia. Lihat sirah, rasulullah cari duit ke, atau melakukan kerja dakwah, membawa kebaikan.
Apabila hendak mencari Guru Mursyid, pertama Tauhid hendaklah mantap, jitu, Syariat , fekah kita pun tahu, tetapi, ingatlah itu cerita nabi Musa a.s, dia manusia ter alim di Mesir. Orang kelilingnya mengakui, memang dia paling alim di mesir. Tetapi Allah beritahu, ada yang lebih alim. Khidir manusia yang mengetahui masa depan ………… itu sebab di lubangkan sampan, di robohkan dinding/rumah ………….. ikut mata syariat, salah laku laa tu, itu sebab, pesanan dalam kisah tu…………….. Jika kita tak sabar, tak dapatlah nak berguru dengan yg Mursyid. Dan kuasa Allah itu tiada had, unlimited, ultimate, absolute. Syariat tu, sebab dan akibat, mahu cari Guru Mursyid, kena keluar dari ‘kotak syariat’ dalam diri.
Berserah pada Allah, tiada had menghalang, hanya dgn berkata Jadilah, maka terjadilah.

No comments:

Post a Comment