image

image

Saturday, October 31, 2015

Aksi BerMuka Muka

Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman  Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.  
Dalam hati mereka (yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan". 
 
Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.  Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikatnya)


Of the people there are some who say: "We believe in Allah and the Last Day;" but they do not (really) believe Fain would they deceive Allah and those who believe, but they only deceive themselves, and realise (it) not! In their hearts is a disease; and Allah has increased their disease: And grievous is the penalty they (incur), because they are false (to themselves). When it is said to them: "Make not mischief on the earth," they say: "Why, we only Want to make peace!" Of a surety, they are the ones who make mischief, but they realise (it) not. When it is said to them: "Believe as the others believe:" They say: "Shall we believe as the fools believe?" Nay, of a surety they are the fools, but they do not know. 

Begitulah Peringatan daripada Tuhan yang ESA
Sesiapa yang mendapat Hidayah Taufik dapatlah menilai berbagai Aksi Kelakuan dihadapan diri masing masing. Terutama apabila hidup berparti parti

Contoh diMalaysia
Sebuah parti menyatakan mereka tidak setuju dengan Presiden parti Islam, kemudiannya Parti Islam memutuskan hubungan dengan parti itu. DiPulau Pinang terputus sudah, kerana Parti yang menuduh itu merasa mereka lebih Berkuasa 
Seterusnya diSelangor Parti Islam berkerja sama sama dengan PKR terpaksalah tidak memutuskan hubungan dengan Parti yang menuduh Presiden Parti Islam dan tidak mahu Hudud dan Undang Undang Jenayah Syariah diluluskan, Inilah sifat bermuka muka mereka 

DiDalam Demokrasi, segalanya adalah daripada Rakyat kepada Rakyat, Tuhan duduk tepi sudahlah, biarlah manusia menentukan haluan hidup mereka, inilah haluan Demokrasi

Berparti Parti itu bukanlah ada contoh dan tauladan dari Sunnah mahupun AlQuran

Yang Bermuka muka itu adalah Munafik dan Kafir 
Kerana itulah Allah berpesan,
Janganlah kamu melebih lebihkan kawanmu yang Kafir berbanding  Yang Beriman

Nak Buat Lagu Mana?

Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.

As to those who reject Faith, it is the same to them whether thou warn them or do not warn them; they will not believe.


Kena Ingat dan buatlah apa yang sepatutnya

Oleh itu, jika mereka berpaling ingkar, maka Kami tidak mengutusmu ( Muhammad) sebagai pengawas terhadap mereka; tugasmu tidak lain hanyalah menyampaikan kebenaran dari Allah. Dan (ingatlah) sesungguhnya apabila Kami memberi manusia merasai sesuatu rahmat dari Kami, ia bergembira dengannya; dan (sebaliknya) jika mereka ditimpa sesuatu kesusahan disebabkan dosa-dosa yang mereka lakukan, maka (mereka segera membantah serta melupakan rahmat yang mereka telah menikmatinya, kerana) sesungguhnya manusia itu sangat tidak mengenang nikmat-nikmat Tuhannya.

If then they run away, We have not sent thee as a guard over them. Thy duty is but to convey (the Message). And truly, when We give man a taste of a Mercy from Ourselves, he doth exult thereat, but when some ill happens to him, on account of the deeds which his hands have sent forth, truly then is man ungrateful!


Semuga apabila kamu mengaku Beriman, menjadilah dirimu orang Yang Ikhlas menauhidkan Allah 

No comments:

Post a Comment