image

image

Friday, November 28, 2014

IMD- Masalah Masalah

Masaalah Keselamatan diri dan Harta

 1    Adakah anda bimbang dengan masaalah jenayah saperti rompak, ragut, rogol dan lain lain

 2    Adakah anda telah mengambil langkah sewajarnya melindungi harta benda anda dengan peralatan elektronik yang canggih dan ingin menambah dengan cara ilmu pelindung harta

 3    Adakah anda sudah memiliki ilmu pelindung diri dari perbuatan sihir manusia, bukan dengan memakai tangkal, azimat atau wafak. Pada diri kita Allah telah memberi ilmu pelindung diri (bukan dampingan atau khodam)
                      


6             Masaalah Perniagaan

1      Anda berniaga tetapi dagangan anda tidak laris walaupun barangan anda sedap, berkualiti dan seolah olah pelanggan anda tidak Nampak premis perniagaan anda

2      Anda ingin memajukan perniagaan anda dengan cara yang diredhai Allah.

Masalah apa sahaja boleh hilang apabila diri kita Ikhlas Lillahi
Inilah sebabnya dikatakan, Awaludin Makrifatulloh
Awal Agama mengenal Allah, utamakan ilmu tauhid

Silakan ya,

1 comment:

  1. Alhamdulillah

    Ilmu merawat diri

    ini Ilmu TIDAK TERKELUAR DARI AKIDAH, SUNNAH, TIDAK MEMAKAI JIN ATAU MAKHLUK HALUS ATAU MEMAKAI BARANGAN, SEMUANYA SUDAH ADA PADA DIRI KITA - PENAWARNYA.

    Sesungguhnya di dalam diri kita ini ada bermacam macam organ saperti yang dapat dilihat dengan mata kasar saperti jantung, hempedu, limpa, hati, pankreas, usus, otak, paru paru, buah pinggang dan lain lain. Semua organ organ ini adalah sebahagian dari komponen yang bekerja didalam diri kita.

    Jika salah satu organ ini tidak berfungsi dengan sempurna maka kita akan merasa sakit.

    Antara komponen yang tidak nampak dengan mata kasar kita adalah “ROH” .Sesungguhnya roh ini besar sekali peranannya kepada tubuh kita.
    Roh ini menguasai semua komponen yang ada didalam diri kita contohnya pencernaan makanan, pengaliran darah keseluruh tubuh badan kita, pemikiran, pergerakan anggota tubuh badan, pendengaran, penglihatan, penciuman,perasaan, rasa dan yang belum berbentuk ke sifat/ujud.

    SubhanAllah

    ReplyDelete