image

image

Monday, October 11, 2010

Die before Death part 3

Mati ialah apabila ruh sudah berpisah dari tubuh jasad, Ruh berpindah ke alam yang dinamakan Barzakh, suatu alam lain daripada alam kehidupan sehari hari, ada tembok pemisah antara si mati dengan yang hidup

Mati sebelum mati itu adalah, dapat memiliki ILMU, AKU yang Melihat, AKU yang Mendengar, AKU yang berbicara, RUH dari AKU, ILMU itu adalah aku - Al Alim, Alimun

bagaimana fikiran mu, jika AKU itu keluar dari jasad kamu? masihkah ada kekuatan kamu? masihkah ada suara bicara mu? masihkah ada penglihatanmu?

kehalusannya, ketinggiannya, kebesarannya, Laa ilaha ill 'allaahu

IHSAN itu, kamu melihat Allaah, jika sanya kamu tidak dapat melihat NYA, Ingatlah Allaah senantiasa melihat akan dirimu.

harus barang di INGAT:

Ada dua jalan, pertama mereka mereka yang berjaya,
mendapatkan ilmu pengetahuan,
dan menjauhi daripada berlaku syirik,
Mati sebelum Mati, Makrifat sebenar benarnya,
Bila bila di kehendakinya, dia akan mampu, dengan IzinNya
berjalan ke mana sahaja melihat dunia dari arah yang tak di ketahui
orang awam, tak di ketahui oleh orang kebanyakan.

jalan kesesatan telah kita ceritakan pada part sebelumnya, harap dapat di mengertikan

sebelum mati adalah, bertaqwalah - dengan sebenar benar taqwa, dan jangan kamu MATI, melainkan ketika berserah dirimu kepadaNYA - ISLAM -

menuju Taqwa itu, sentiasa ber JAGA jaga, AWAS, Achtung! Sabar menempuh hidup, Tabah menjalani hidup, kami Dengar dan TAAT

KAMI DENGAR DAN TAAT - jika kamu sampai pada ketika, berbalah balah, berbantah bantah, RUJUK lah kembali kepada Allaah

Ingatlah dulu Muhammad ibni Abdullah, sallallahu alaihi wasallam bertaya: ada idak lagi yang belum aku sampaikan?

manusia manusia (sahabat) yang berada bersamanya pada ketika itu, berkata: Telah Sempurna ya Rasulillah!

jadi, Dengar lah ya, Taatlah



Sesungguhnya Allah jualah yang menguasai segala alam langit dan bumi;
Dia menghidupkan dan mematikan;
dan tidaklah ada bagi kamu selain dari Allah
sesiapa pun yang menjadi pelindung dan juga yang menjadi penolong.
(At-Taubah 9:116)

itu petanda tak boleh berlaku SYIRIK
tak ada
selain Allah
sesiapa pun jua

kerana segala galanya

setiap sesuatu

adalah CIPTAAN ALLLAAH

panca Indera mu, SEDAR lah

tiada daya mahu pun upaya, melainkan Allaah bersama

mampu berkata kata dengan itu, usahakan lagi,
sehingga
benarlah

AKU dirimu yang sebenar benar diri
tidak menyekutukan
sesuatu apa pun jua
Allahu Ahad

selain kenyataan di sini
kalian boleh baca di lain tempat
boleh tanya dengan Orang Yang Tahu
tanyalah al Mursyid mu

inshallah

kamu ber jalan kepada KU?

AKU berlari kepada mu ...... hu......... Hu.... HU

No comments:

Post a Comment