image

image

Tuesday, October 26, 2010

muRSYID

tahukah anda?

cukuplah ALLAAH bagi ku

bijak anda berkata kata ya, bijak menaip begitu, bijak menyatakannya!

lalu apakah maksudnya?

yang al amin, membenarkan pernyataan itu, hanyalah muhammad sallallahu alaihi wassallam, di Dengar dan di Taat oleh sahabat sahabat baginda

bebal lah anda jika di katakan 'bodohnya kamu?
tahu sebut aja, tak tahu maksudnya?

lalu kamu tuduh dia, kamu kata dia mengelirukan kamu, kamu 'orak ngerti'



SEDAR lah ya
CUKUPLAH allah bagi ku

itulah sebenar benar ucapan, laa ilaha ill 'allaahu
cukuplah ALLAAH bagiku

lalu DIA lah yang membimbing diri
tatkala bersendirian, tiada manusia hendak di tanyakan, tiada sesiapa hendak di minta tolong, maka kepada siapakah kamu memohon?

ala time solat tu, selalu kamu solat sendirian kan,lupa ke ada memohon, meminta pertolongan

takkanla time solat itu aja

solatlah untuk mengingati AKU

ingat AKU lah yang utama, senantiasa lah ya
mohonlah padaNYA
kepada AKU, ingatlah ya

AKU lah MURSYID - yang terakhir, dalam pencarianmu, yang terawal pun ya juga
masa dalam perut ibu kamu, tu, AKU lah membentuk diri mu

tulisan ni terpaksa
sebab banyak sangat kejahilan
banyak sangat persangkaan

semasa menjalani hidup di dunia yang fana ni, bertanyalah kepada orang yang tahu
jangan lah ingat mereka tu MURSYID kamu

mereka tu jika benar menyatakan , Dengar dan Taat kepada Allah dan Rasulnya, tentulah tak berani mengaku, tak mahu di gelar

ingatlah kisah beberapa yahudi yang datang ke hadapan nabi, bertanya, kisah 'al kahfi'

MURSYID, mendidik nabi, yang confident masa tu, bahawa Mursyid akan membantu, membimbing dirinya

katakan INSYA ALLAAH

itulah pendidikan kepada rata rata umat manusia

Allah mengangkat darjat orang berilmu

sebelum kalian berjumpa AKU
jauhilah persangkaan
jangan hentikan pencarian

nabi Ibrahim mencari cari, melihat bulan, matahari, akhirnya, bertemulah ia

bahawa AKU ini DEKAT

kamu datang berjalan kepada KU, AKU berlari kepadamu

AKU lebih pantas, lebih cepat, lebih laju daripada mu

Tiada Daya mahupun Upaya, kecuali Allah bersama

silalah ya

mengertikan

apa yang kamu Ingat dan sebut kan itu.

semuga tidak keliru lagi

No comments:

Post a Comment