image

image

Monday, February 9, 2015

Tak Sudi Memandang, Tidak Mengapa

Kepada Kebaikan yang kita lakukan,
eloklah jika tangan kiri tidak mengetahui apa yang di lakukan oleh tangan kanan
Apa sahaja kebaikan kamu, jika manusia tidak memperdulikannya, itu lebih baik
Apa pun Ibadah kamu, jika lain orang tidak melihat, tidak mengetahui, itu lebih utama
Kelakuan Terpuji bukan untuk tontonan,
bukan pula kerana nak menunjuk nunjuk, jika tiada sesiapa sudi memandang, itu tidak mengapa

Begitu juga apabila kamu berpakaian, Pakaian Taqwa itu bukan hendak menjadikan pertunjukkan, bukan untuk membangga bangga  diri, maka jika makhluk tidak sudi memandang tidak mengapa



Maksudnya Jika Allah tidak sudi memandang kamu, itu tandanya kamu menzalimi dirimu


Menzalimi Diri

Tidak Cukup Allah Sebagai Tuhan mu

Berlaku Syirik dalam kehidupan


Tidak mengutamakan Allah, mengutamakan Nafsu


Menjadi Murtad dalam menjalani kehidupan


Bersifat munafik dalam meneruskan hidup di dunia


Tidak menyempurnakan Sunnah Rasulullah, 

menurut Bidaah dan menjadikan Bidaah itu sunnah yang dituruti

Tidak Menurut Kebenaran Allah dan Tidak punya Pengetahuan, lalu suka bersangka sangka
Tidak mengutamakan Ilmu Islam, Fardhu Ain, menurut telunjuk syaitan

Maka tidak hairanlah jika hidup kamu bertimpa timpa masalah, itu Ujian Allah hendak menjadikan kamu, Ikhlas

Ingatlah, jika kamu di timpa masalah dan bencana,
kembalilah kepada Allah, ucapkan Innalillahi wainnailaihi rojiun

Sebagai Muslim hendak menuju kepada Mukmin, hedaklah Berserah Allah, itulah maksud Islam
Kamu Berserah dirimu Bulat Bulat kepada Allah, dan Lain orang itu terselamat daripada gangguan tangan dan lidah kamu

Kamu hanya menyampaikan Kebenaran, Hidayah itu Allah kurniakan kepada sesiapa yang di Redhainya

Tidak sudi memandang tidak mengapa, sekiranya makhluk Allah

Islam itu untuk manusia dan jin yang mahu berfikir

Ikhlas lah menauhidkan Allah, Allah memandang ke dasar hatimu, memelihara dirimu,

1 comment:

  1. Bila tiada kejujuran diri manakan dapat mengikhlaskan diri
    Lalu sukalah curiga dan bersangka sangka
    maka menjadilah diri penuh curiga, tak seronok beramal melainkan nak tunnjuk depan lain orang

    demikian pengaruh syaitan jin terhadap sesiapa saja yang belum ikhlas

    Hanya hamba hamba Kami yang ikhlas syaitan tidak dapat menguasai

    ReplyDelete