image

image

Saturday, September 4, 2010

تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

(Engkaukah yang lebih baik)

atau orang yang taat mengerjakan ibadat pada waktu malam
dengan sujud dan berdiri sambil takutkan balasan hari akhirat
serta mengharapkan rahmat Tuhannya?

Adakah sama orang yang mengetahui dengan orang yang tidak mengetahui?

Sesungguhnya orang yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan
hanyalah orang yang berakal sempurna.


Wahai hamba-hambaKu yang beriman!
Bertaqwalah kepada Tuhan kamu.

orang yang berbuat baik di dunia ini akan beroleh kebaikan
.... dan bumi Allah ini luas .

Sesungguhnya orang yang bersabar sahaja yang akan
disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira.

Sesungguhnya aku diperintahkan supaya menyembah Allah
dengan mengikhlaskan segala ibadat kepadaNya

Dan aku diperintahkan supaya menjadi orang yang awal
pertama berserah diri bulat-bulat kepada Allah.

Sesungguhnya aku takut - jika aku menderhaka kepada Tuhanku –
akan azab hari yang besar ( Akhirat – Yaumul Hisab).

Allah jualah yang aku sembah dengan mengikhlaskan amalan kehidupanku kepadaNya.




maka sembahlah kamu apa yang kamu kehendaki, yang lain dari Allah,
Sesungguhnya orang yang rugi dengan sebenar-benarnya
ialah orang yang merugikan dirinya sendiri dan pengikut-pengikutnya
pada hari kiamat - Ingatlah, yang demikian itulah kerugian yang jelas nyata.

No comments:

Post a Comment